Οἱ ἰδεολογίες ἔρχονται καὶ παρέρχονται διότι τοὺς λείπει τὸ βασικὸ στοιχεῖο αἰωνιότητος τῶν θρησκειῶν ἐξ ἀποκαλύψεως. Βασίζονται στὸ κοινωνικὸ φαινόμενο τῆς τάξεως: ὁ φιλελευθερισμὸς στὴν ἀστικὴ τάξι, ὁ φασισμὸς στὴν μικροαστικὴ τάξι, ὁ κομμουνισμὸς στὴν ἐργατικὴ τάξι. Ἐπειδὴ οἱ κοινωνίες ἐξελίσσονται, οἱ ἰδεολογίες ἀκολουθοῦν τὶς ἀλλαγὲς τῶν κοινωνικῶν τάξεων. Οἱ θρησκείες ἐξ ἀποκαλύψεως ἀντέχουν χιλιάδες χρόνια διότι βασίζονται στὴν θεϊκὴ ὕπαρξι. Ἐὰν οἱ ἰδεολογίες μετεξελιχθοῦν σὲ θρησκεῖες θὰ συνδεθοῦν μὲ τὴν θεϊκὴ ὕπαρξι καὶ δὲν θὰ παρέλθουν. Οἱ ἰδεολογίες χρειάζονται φιλοσόφους, οἱ θρησκεῖες προφῆτες. Οἱ ἰδεολογίες παλεύουν μὲ συνεχεῖς προσαρμογὲς στὶς μεταμορφώσεις τοῦ κοινωνικοῦ ἰστοῦ (ῥεφορμισμός, ὀπορτουνισμός, ῥεβιζιονισμός, νέο, μετά, συντηρητισμός, μοντερνισμός, ἀντιδραστισμός). Οἱ θρησκεῖες παλεύουν μὲ αἱρέσεις προφητῶν. Ἡ ἰδεολογία τοῦ φιλελευθερισμοῦ προσαρμόζεται μὲν στὴν ἐξέλιξι τῆς ἀστικῆς τάξεως ἀλλὰ δύναται νὰ ἐξαφανισθῆ μὲ τὸν θάνατο τῆς τάξεως ποὺ ἐκφράζει, ὅπως ἡ ἰδεολογία τοῦ φεουδαλισμοῦ ἐξηφανίσθη μὲ τὸν θάνατο τῆς τάξεως τῶν φεουδαρχῶν. Ἡ θρησκεία, αἱρετικὴ ἐξ ὀρισμοῦ, σὲ σχέσι μὲ τὶς ἄλλες θρησκεῖες, δὲν παύει ποτὲ νὰ εἶναι θρησκεία ἐφ’ὅσον εἶναι συνδεδεμένη μὲ τὸ θεῖο ποὺ εἶναι αἰώνιο. Ὁ Ζάν-Ζὰκ Ῥουσσῶ κοινὸς πρόδρομος στὸν ΙΗ΄ γαλλικὸ αἰῶνα τῆς ἰδεολογίας τοῦ ὁλοκληρωτισμοῦ μὲ τὶς δύο διακλαδώσεις τοῦ φασισμοῦ καὶ τοῦ κομμουνισμοῦ ξεπερνᾷ τὸν φιλόσφο καὶ μετατρέπεται σὲ προφήτη ἐξ Ἀποκαλύψεως μὲ τὴν Βίβλο του, τὴν «Ὁμολογία Πίστεως τοῦ Ἐφημερίου τῆς Σαβοΐας» (Profession de foi du vicaire savoyard) καὶ συνεπῶς εἶναι αἱρετικὸς σὲ σχέσι μὲ τὶς ἄλλες ὑπάρχουσες θρησκεῖες τοῦ πλανήτου. Ἡ σημερινὴ τάσις συνθέσεως φασισμοῦ-κομμουνισμοῦ στὴν ἰδεολογία τοῦ ἐθνικομπολσεβικισμοῦ τὴν μετατρέπει σταδιακὰ ἀπὸ ὁλοκληρωτικὴ ἰδεολογία σὲ συμπαντικὴ θρησκεία καὶ ἐπιτρέπει τὴν ἐπιβίωσι τοῦ κομμουνισμοῦ ὡς θρησκεία. (Υ.Γ. Κατὰ τὴν γραικυλικὴ συνήθεια προειδοποιῶ τοὺς ἀναγνῶστες μου ὅτι μερικὲς ἱστοσελίδες ποὺ κυκλοφοροῦν στὸ διαδίκτυο ὑποκλέπτουν τὶς ἰδικές μου ἰδέες χωρὶς νὰ ἀναφέρουν τὴν πηγή).